Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
městys Senomaty
městysSenomaty

Matriční úřad Senomaty vede matriční knihy pro městys Senomaty a dále pro obec Pšovlky (podle příl.č. 1 vyhlášky 207/2001 Sb.).

Matriční činnost je upravena

  • zákonem č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláškou č. 207/2001 Sb.,kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • zákonem č.115/2006 Sb. o registrovaném partnerství a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhláškou č. 300/2006 Sb., kterou se provádí zákon č. 115/2006 Sb.
  • zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů

Veškeré doklady, předkládané matričnímu úřadu, musí být předkládány v originále.

Vydání druhopisu matričního dokladu

Základní informace

Do matričních knih vedených Úřadem městyse Senomaty – matričním úřadem se zapisuje narození, uzavření manželství a úmrtí, ke kterým došlo ve správním obvodu tohoto matričního úřadu (Senomaty, Pšovlky).

Dále se do matričních knih zapisují další skutečnosti, jimiž se tyto zápisy mění a doplňují. Z provedených zápisů se vydávají matriční doklady – prvopisy (rodný list, oddací list a úmrtní list), které obsahují údaje o skutečnostech zapsaných v matriční knize podle stavu ke dni jeho vydání.

Kdo je oprávněn v této věci jednat

Matriční úřad vydá matriční doklad:

  • fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny, jejím sourozencům a zplnomocněným zástupcům,
  • pro úřední potřebu státních orgánů nebo výkon přenesené působnosti orgánů územních samosprávných celků,
  • statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949,
  • fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků.

Matriční úřad vydá úmrtní list fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.

Požádá-li fyzická osoba o vydání matričního dokladu nebo doslovného výpisu z matriční knihy prostřednictvím zmocněnce, musí být její podpis na plné moci úředně ověřen.

Podmínky a postup řešení

Matriční doklad, potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize a doslovný výpis z matriční knihy vedené v jiném než českém jazyce, s výjimkou kopie matričního zápisu, se vydává v českém jazyce.

Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

Podáním žádosti na matričním úřadu.

Dotčené instituce

Žadatel se obrátí osobně nebo písemně na matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela.
Jde-li o matriční událost státního občana České republiky v cizině, pak na Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matriku.

Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

Matriční události narození, uzavření manželství a úmrtí ve správním obvodu matričního úřadu Senomaty (Senomaty, Pšovlky) vyřizuje:

Úřad městyse Senomaty, oddělení matrika, Náměstí Karla Buriana 55, 270 31 Senomaty.

ÚŘEDNÍ HODINY

  • Po 8.00 – 11.30 12:30 – 17:00 hod.
  • St 8:00 – 11:30 12:30 – 17:00 hod.

Jaké doklady a informace musíte mít s sebou

Žadatel předloží:

  • Žádost o vydání druhopisu matričního dokladu,
  • doklad, kterým prokáže svoji totožnost,
  • popř. veřejnou listinu (např. rodný list, oddací list) nebo listinu, ze které bude možné dovodit, že zápis narození, uzavření manželství nebo úmrtí se týká členů jeho rodiny, nebo jeho sourozenců, nebo kterým prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jeho práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků.
  • Pokud žádost vyřizuje zplnomocněný zástupce, je třeba předložit také ověřenou plnou moc.

Správní a jiné poplatky

Za vydání stejnopisu (druhopisu) rodného, oddacího nebo úmrtního listu se platí správní poplatek 300,- Kč, v hotovosti nebo platební kartou.

Lhůty pro vyřízení

U matričních událostí po roce 1950 – pokud znáte datum matriční události, je žádost vyřízena neprodleně.
U matričních událostí do roku 1950 – nejpozději do 30 dnů od podání žádosti.

Právní předpisy

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících předpisů, ve znění pozdějších předpisů.
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Povinná publicita