Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Veřejná sbírka

„POŘÍZENÍ NOVÝCH ZVONŮ DO ZVONICE“

Do sbírky je možné přispět:

do sbírkové pokladničky v kanceláři Úřadu městyse Senomaty

 na bankovní účet určený pro sbírku: 20036-540610379/0800

Na druhý zvon je vybráno:

k 31.3.2019 55.687 Kč…

k 15.4.2019 71.207 Kč...

k 31.7.2019 105.883 Kč...

k 1.12.2019 131.289 Kč...

k 31.12.2019 137.000 Kč...

k 10.6.2020 143.000 Kč...

k 10.9.2020 150.000 Kč...

k 31.12.2020 150.000 Kč...

k 24.5.2021 181.900 Kč...

k 31.12.2021 195.000 Kč...

k 18.2.2022 197.500 Kč...

k 13.4.2022 221.000 Kč...

 

Portál krizového řízení

Aktuální počasí

Počasí dnes:

13. 8. 2022

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 24 až 28°C. Noční teploty 15 až 11°C.

AMETEO
amatérská meteo stanice
Senomaty

Projekt "Rekonstrukce kostela sv. Štěpána"

.

Mini sportovní hřiště Nouzov

SPORTOVNÍ HŘIŠTĚ NOUZOV

Nové sportovní mini hřiště na nouzovské návsi je hotové, tráva zelená a malí i velcí návštěvníci je mohou hojně využívat!

Hřiště vzniklo s finančním přispěním městyse Senomaty, darů obyvatel a firmy Veolia.

.

fotogalerie/rok-2019/detske-sportovni-hriste-nouzov-1037cs.html

 

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Rozpočet

logo
Rozklikávací rozpočet

Svazek obcí mikroregionu

Městys Senomaty je od roku 1999 členem SO mikroregionu

ČISTÁ - SENOMATY

SO mikroregionu Čistá-Senomaty

Bezpečné Rakovnicko

logo

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Jak se bránit proti nevyhovujícím potravinám v obchodní síti

3. Pojmenování (název) životní situace

Jak se bránit proti nevyhovujícím potravinám v obchodní síti

4. Základní informace k životní situaci

Pokud spotřebitel zjistí v obchodní síti nedostatek, např. výrobek (potravinu, nápoj) zdravotně závadný (např. plesnivý), výrobek s prošlou dobou použitelnosti, klamavě označený, neoznačený česky, popř. neoznačený vůbec, nebyl spokojen s hygienou prodeje nebo výroby potraviny a chce zjednat nápravu, má možnost podat podnět ke kontrole na kterémkoli inspektorátu Státní zemědělské a potravinářské inspekce (dále též "SZPI").

SZPI není oprávněna zasáhnout do občanskoprávního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím, rozhodnout v reklamačním sporu může jedině soud. To znamená, že inspekce nemůže pomoci spotřebiteli při navrácení peněz. Spotřebitel se musí obrátit přímo na prodejce, a pokud se s ním nedohodne, může se obrátit na soud.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Podnět podává zejména spotřebitel; spotřebitelem se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

Podnět ke kontrole však může podat i podnikatel.

Může se jednat o státního občana České republiky i o cizince.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Nevyhovujícím výrobkem musí být potravina, nápoj nebo surovina k výrobě potravin.

Pod kontrolu SZPI nespadá:

  • Výroba potravin živočišného původu a takový způsob prodeje potravin živočišného původu, kde v místě prodeje dochází k další zásadní změně těchto potravin (např. řeznictví). Kontrola výroby potravin živočišného původu je v kompetenci Státní veterinární správy České republiky.

  • Pokud se týká dozoru v provozovnách společného stravování (např. restaurace, jídelny, stánky s občerstvením apod.), je tento dozor rozdělen především mezi SZPI a orgány ochrany veřejného zdraví (mimo jiné i krajské hygienické stanice - KHS). Konkrétní provozovny společného stravování jsou pak přiřazeny ke kontrole buď SZPI, nebo KHS.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Na nedostatek upozorněte prodejce.

V případě, že nechcete nebo nemůžete zjednat nápravu přímo u prodejce, můžete se obrátit s podnětem písemnou (dopisem, faxem, e-mailem nebo prostřednictvím internetových stránek SZPI) nebo ústní formou (osobní návštěvou nebo telefonicky) na oddělení komunikace se spotřebiteli ústředního inspektorátu nebo přímo k územně příslušnému inspektorátu SZPI dle místa nákupu.

SZPI přijatý podnět zaeviduje, nejpozději do 30 dnů ode dne přijetí podnětu podateli potvrdí, že podnět ke kontrole přijala, a informuje jej, zda podnět využije ve své kontrolní činnosti.

Následně, pokud o to podatel požádá, SZPI v souladu s principem dobré správy podateli sdělí, jak bylo s jeho podnětem naloženo.

Pokud přiložíte k podnětu i vzorek nevyhovující potraviny, má tento vzorek funkci pouze orientační z hlediska zaměření kontroly. Nelze jej použít jako podklad pro zákonná opatření SZPI, protože nebyl úředně odebrán.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Územní působnost inspektorátů SZPI je následující:

  • Inspektorát v Praze: Praha, Středočeský kraj;

  • Inspektorát v Táboře: Jihočeský kraj, Kraj Vysočina;

  • Inspektorát v Plzni: Plzeňský kraj, Karlovarský kraj;

  • Inspektorát v Ústí nad Labem: Ústecký kraj, Liberecký kraj;

  • Inspektorát v Hradci Králové: Královéhradecký kraj, Pardubický kraj;

  • Inspektorát v Brně: Jihomoravský kraj, Zlínský kraj;

  • Inspektorát v Olomouci: Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj.

Podnět ke kontrole můžete podat na odbory kontroly jednotlivých inspektorátů SZPI.

SZPI řeší většinou podněty na potraviny jiného než živočišného původu.

Výroba potravin živočišného původu a takový způsob prodeje potravin živočišného původu, kde v místě prodeje dochází k další zásadní změně těchto potravin (např. řeznictví), je v kompetenci Státní veterinární správy České republiky; veřejné stravování je v kompetenci hygienických stanic.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné dokumenty nejsou stanoveny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Nejpozději do 30 dnů ode dne přijetí podnětu SZPI podateli potvrdí přijetí podnětu ke kontrole a informuje jej, zda podnět využije ve své kontrolní činnosti.

Následně, pokud o to podatel požádá, SZPI v souladu s principem dobré správy podateli sdělí, jak bylo s jeho podnětem naloženo.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

  • Státní veterinární správa České republiky - podněty ke kontrole na potraviny živočišného původu v místě jejich výroby a při jejich prodeji, pokud v místě prodeje dochází k další zásadní změně těchto potravin (např. řeznictví)

  • Orgány ochrany veřejného zdraví (příslušné krajské hygienické stanice) - podněty ke kontrole na závadnost pokrmů z veřejného stravování

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podnět ke kontrole můžete podat prostřednictvím elektronického formuláře, jenž je k dispozici na internetových stránkách SZPI.

Případný dotaz můžete podat taktéž prostřednictvím dalšího elektronického formuláře.

Dotazy i podněty lze také zaslat na e-mailovou adresu jednotlivých inspektorátů nebo přímo na adresu: info@szpi.gov.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

29.09.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.