Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Veřejná sbírka

„POŘÍZENÍ NOVÝCH ZVONŮ DO ZVONICE“

Do sbírky je možné přispět:

do sbírkové pokladničky v kanceláři Úřadu městyse Senomaty

 na bankovní účet určený pro sbírku: 20036-540610379/0800

Na druhý zvon je vybráno:

k 31.3.2019 55.687 Kč…

k 15.4.2019 71.207 Kč...

k 31.7.2019 105.883 Kč...

k 1.12.2019 131.289 Kč...

k 31.12.2019 137.000 Kč...

k 10.6.2020 143.000 Kč...

k 10.9.2020 150.000 Kč...

k 31.12.2020 150.000 Kč...

k 24.5.2021 181.900 Kč...

k 31.12.2021 195.000 Kč...

k 18.2.2022 197.500 Kč...

k 13.4.2022 221.000 Kč...

k 5.12.2022 250.000 Kč...

k 31.12.2022 255.000 Kč...

k 5.4.2023 287.000 Kč...

 

Portál krizového řízení

Aktuální počasí

dnes, čtvrtek 28. 9. 2023
skoro jasno 24 °C 12 °C
pátek 29. 9. zataženo 25/13 °C
sobota 30. 9. zataženo 19/13 °C
neděle 1. 10. polojasno 22/11 °C
AMETEO
amatérská meteo stanice
Senomaty

Projekt "Rekonstrukce kostela sv. Štěpána"

Elektromobil pro komunální služby

.

Mini sportovní hřiště Nouzov

SPORTOVNÍ HŘIŠTĚ NOUZOV

Nové sportovní mini hřiště na nouzovské návsi je hotové, tráva zelená a malí i velcí návštěvníci je mohou hojně využívat!

Hřiště vzniklo s finančním přispěním městyse Senomaty, darů obyvatel a firmy Veolia.

.

fotogalerie/rok-2019/detske-sportovni-hriste-nouzov-1037cs.html

 

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Rozpočet

logo
Rozklikávací rozpočet

Svazek obcí mikroregionu

Městys Senomaty je od roku 1999 členem SO mikroregionu

ČISTÁ - SENOMATY

SO mikroregionu Čistá-Senomaty

Předcházení vzniku bioodpadů ve svazku obcí Mikroregionu Čistá- Senomaty

..

 

Bezpečné Rakovnicko

logo

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích

4. Základní informace k životní situaci

Podle ustanovení § 43 odst. 1 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"), s účinností od 1. prosince 2009 schvaluje výjimky ze zákazů ve zvláště chráněných územích (podle § 16, 26, 29, 34, § 35 odst. 2 a § 36 odst. 2 zákona), v případech, kdy veřejný zájem výrazně převažuje nad zájmem ochrany přírody, v každém jednotlivém případě vláda svým usnesením.

Řízení o výjimce vede Ministerstvo životního prostředí, které po obdržení žádosti o výjimku předloží tuto žádost do 60 dnů na jednání vlády. Po projednání ve vládě vydá Ministerstvo životního prostředí do 30 dnů rozhodnutí o výjimce podle usnesení vlády.

Podmínku výrazně převažujícího veřejného zájmu nad zájmem ochrany přírody mohou splňovat pouze ty záměry, které jsou zahrnuty v koncepcích schvalovaných na úrovni Vlády České republiky, tedy záměry celostátního nebo mezinárodního významu.

Především se tudíž v praxi jedná o oblasti, plochy a koridory vymezené v politice územního rozvoje podle § 31 a násl. zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

V ostatních případech podle ustanovení § 43 odst. 3 zákona (tj. je-li na povolení výjimky veřejný zájem, jehož převaha nad zájmem ochrany přírody však není výrazná), kterých je v praxi naprostá většina, je orgánem ochrany přírody příslušným k povolení výjimky krajský úřad nebo případně správa národního parku či chráněné krajinné oblasti (jedná-li se o území národních parků, chráněných krajinných oblastí, národních přírodních rezervací, národních přírodních památek a ochranných pásem těchto zvláště chráněných území), Magistrát hlavního města Prahy (jedná-li se o území hlavního města Prahy) nebo újezdní úřad (jedná-li se o území vojenského újezdu).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích může podat kdokoli.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích na příslušný úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Jestliže záměr:

V ostatních případech je příslušným úřadem krajský úřad.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, cestovní pas nebo výpis z obchodního rejstříku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích musí mít písemnou formu s popisem - kdo žádá, za jakým účelem a na jak dlouho.

Součástí žádosti musí být přesná lokalizace záměru (mapka), popis záměru a odůvodnění.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty ve správním řízení ve věcech ochrany přírody stanovuje § 83 zákona.

Ustanovení obsahuje speciální úpravu ve vztahu k obecným právním předpisům o správním řízení, tj. k zákonu č. 500/2004 Sb., správnímu řádu, ve znění pozdějších předpisů.

Ve zvláště složitých případech lze rozhodnout do 90 dnů, většinou do 60 dnů, v jednoduchých případech bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dle § 71 zákona jsou jimi obce na svých územních obvodech a dle § 70 zákona občanské sdružení, jestliže se do správního řízení přihlásí, případně další fyzické i právnické osoby.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po žadateli může být požadováno provedení biologického hodnocení (§ 67 zákona), příp. hodnocení vlivu záměru na Naturu 2000 (§ 45h a 45i zákona), příp. hodnocení EIA dle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Datové schránky příslušných úřadů.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky stanovuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (možnost odvolání, rozklad, přezkum rozhodnutí mimo odvolací řízení, přezkum správním soudem).

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Pokuty za přestupky nebo protiprávní jednání se udělují podle § 87 a 88 zákona, podle zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, nebo podle zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor zvláště chráněných částí přírody Ministerstva životního prostředí

26. Kontaktní osoba

Mgr. Květa Černá

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

05.11.2010

28. Popis byl naposledy aktualizován

05.11.2010

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace